Social Service Design
Anders kijken, denken en werken in maatschappelijke vraagstukken en publieke dienstverlening
Als professional in een publieke organisatie heb je het niet makkelijk. Aan jou de taak om te zoeken naar een nieuwe balans tussen welzijn, welvaart en welbevinden. Dat gaat niet vanzelf. Steeds meer sociale vraagstukken schreeuwen om antwoord, maar je vertrouwde denk- en werkwijzen leiden niet tot oplossingen. Bovendien stellen mensen almaar hogere eisen aan dienstverlening, terwijl tegelijkertijd niet iedereen kan meekomen in de maatschappij. In deze dynamiek moet jij interventies of diensten ontwerpen die voor iedereen werken. Vandaag, morgen én overmorgen.
Dit boek helpt daarbij. Het laat zien hoe je opgaven die (te) taai leken toch kunt tackelen. Hoe je dienstverlening toekomstgericht ontwerpt, verbetert en vernieuwt. Hoe je mensen en hun leefwereld daarbij centraal zet. En hoe je tegelijkertijd werkt aan betere relaties tussen alle betrokkenen. Met een praktisch raamwerk om je aan- pak te bepalen en handvatten op basis van ratio, empathie en verbeeldingskracht: drie competenties die elke professional heeft en met dit boek (verder) kan ontwikkelen. Het boek verbindt inzichten uit verschillende vakgebieden aan de kracht van co-creatie en de magie van verbeelding.
- Innoveer vanuit echt begrip van mensen en hun leefwereld.
- Leer hoe je de (denk)kracht van de juiste betrokkenen benut en stimuleert.
- Met handige tips en concrete handvatten om meteen aan de slag te gaan.
Social Service Design staat op de longlist van het Managementboek van het Jaar 2023.
Social Service Design
Meer weten over Innovatie? Er is meer! Op ons blog blog.vanduurenmanagement.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met ervaringen, expertise en best practices om jou te helpen groeien als professional.
Deze artikelen gaan net als Social Service Design over Innovatie en vind je misschien ook interessant.
Andere relevante artikelen in de categorie op blog.vanduurenmanagement.nl .
Relevante blogs zoeken...